Després de l’assemblea celebrada per Compromís per Paiporta aquest dimarts, 3 de maig, i davant l’incompliment flagrant del pacte de govern per part del PSPV-PSOE, volem informar que:

– Fem una crida a la societat civil paiportina i al seu teixit associatiu per a fer front a la tornada de la tortura animal als carrers de la localitat amb accions pacífiques i reivindicatives amb l’objectiu d’aturar els bous al carrer. Paiporta és un poble amic dels animals, que rebutja la tortura de qualsevol ésser viu per diversió. Compromís s’hi sumarà a qualsevol acció en aquesta direcció i en proposarà de noves, també des de l’Ajuntament.

– Recordem que aquesta decisió electoralista de l’alcaldessa via ‘decretazo’ suposa un perill per a la ciutadania paiportina, especialment, per a la joventut. Després de la mort d’una persona de 27 anys al 2018 en un esdeveniment d’aquest tipus, és evident que no es pot garantir la seguretat ni la integritat de les persones assistents. Per això, hem demanat per registre d’entrada tota la documentació al respecte del permís concedit per l’alcaldessa per tal d’analitzar-la i prendre les decisions pertinents.

– En aquest sentit, el Grup Municipal Compromís per Paiporta presentarà un recurs de reposició per a aturar la concessió d’aquest permís, que es bota tres punts del pacte de govern i un decret de la pròpia alcaldessa. Tant el recurs com la moció presentada pel procediment d’urgència per Compromís al ple d’abril, i que es debatrà al ple de maig, són bases legals vàlides per a revertir la decisió de l’alcaldessa.

– Hi ha moltes zones fosques i dubtes legals en la concessió del permís, el que ens fa pensar que tant l’Alcaldia com les entitats organitzadores de l’esdeveniment, que han negociat aquesta decisió a esquenes de Compromís des de setembre de 2021, estan amagant informació deliberadament. Exigim transparència davant la gravetat dels fets, el perill que comporten aquests tipus d’esdeveniments i l’amenaça per a la seguretat de la ciutadania paiportina.

– Per responsabilitat i per lleialtat amb totes les persones que varen convertir a Compromís en el partit majoritari de la coalició d’esquerres que governa Paiporta des de 2019, les regidores i regidors del Grup Municipal Compromís per Paiporta continuaran treballant d’acord amb el pacte de govern i el seu programa electoral, sense traïcions ni estratègies partidistes.
– Per últim, l’assemblea de Compromís per Paiporta i el propi Grup Municipal volen subratllar la greu crisi de legitimitat que travessa actualment l’alcaldia de Paiporta, ostentada per Maribel Albalat, que ha vulnerat el pacte signat al 2019 de manera flagrant i ha actuat de manera autoritària i partidista en un moment en què la ciutadania necessita més que mai polítiques d’esquerres, ajudes socials, mesures valentes front al canvi climàtic i accions que afavorisquen el creixement econòmic i garantisquen la igualtat i la inclusió. En canvi, l’alcaldessa està més preocupada per iniciar la campanya electoral un any abans dels comicis i acontentar a la dreta i a l’extrema dreta, com va quedar demostrat en l’últim ple municipal. Maribel Albalat és alcaldessa en virtut d’un pacte que ella ha vulnerat en punts fonamentals i és ella l’única responsable d’aquesta crisi de legitimitat.