La moció instava a la UE i al Govern de l’Estat a suspendre temporalment les patents i altres drets de propietat intel·lectual de vacunes, medicaments i diagnòstic de la infermetat COVID-19

Compromís per Paiporta demanava a la moció que s’alliberen temporalment les patents perquè es puga accelerar així la fabricació de vacunes com els consegüents plans de vacunació de milions de persones a tot el món. La proposta va comptar amb el suport de Ciudadanos i l’abstenció de Partido Popular i PSOE.


“Paiporta també s’ha de sumar a aquesta petició, d’aquesta crisi només eixirem si ho fem totes i tots i això significa que cal una vacunació massiva mundial, donat que de poc ens servirà que ací ens vacunem si al nostre entorn hi ha qui no pot fer-ho”, ha explicat el regidor de Compromís, i també responsable de l’àrea de Benestar Social, Rafa Gadea. En este sentit el regidor, ha detallat que se sol·licita l’alliberament temporal de les propietats intel·lectuals de vacunes, tractaments contra la COVID-19 o de reactius per a fer PCR.


Per Compromís l’objectiu d’esta iniciativa és aconseguir afavorir la consecució de la immunitat mundial, repte per al qual cal accelerar la vacunació en tot el món. Segons explica el grup, “Les vacunes que han estat desenvolupades s’han aconseguit gràcies als diners públics, però les farmacèutiques exerceixen els seus drets de patent per a vendre les vacunes al millor postor. Si l’estat espanyol pateix dificultats amb l’accés a les vacunes, aquestes encara són més nombroses als països menys desenvolupats. Recolzem la proposta de l’Índia i de Sud-àfrica de prioritzar salvar vides humanes arreu del món i a la que ja s’han adherit més de 100 estats de l’OMC.”

Per últim, ha destacat l’aposta del ple de Paiporta per l’accés global i la transparència per a facilitar la producció a gran escala de la mà dels poders públics. “Posar les vacunes al servei de totes, només superarem aquesta crisi quan tots els països estiguen immunitzats.”

Nota de prensa

El pleno de Paiporta aprueba pedir la liberación de las patentes de la vacuna contra la COVID-19, a propuesta de Compromís


La moción instaba en la UE y en el Gobierno del Estado a suspender temporalmente las patentes y otros derechos de propiedad intelectual de vacunas, medicamentos y diagnóstico de la enfermedad COVID-19

Compromís per Paiporta pedía en la moción que se liberen temporalmente las patentes porque se pueda acelerar así la fabricación de vacunas como los consiguientes planes de vacunación de millones de personas en todo el mundo. La propuesta contó con el apoyo de Ciudadanos y la abstención de Partido Popular y PSOE.

“Paiporta también se tiene que sumar a esta petición, de esta crisis solo saldremos si lo hacemos todas y todos y esto significa que hace falta una vacunación masiva mundial, dado que de poco nos servirá que aquí nos vacunemos si en nuestro entorno hay quien no puede hacerlo”, ha explicado el regidor de Compromís, y también responsable del área de Bienestar Social, Rafa Gadea. En este sentido el regidor, ha detallado que se solicita la liberación temporal de las propiedades intelectuales de vacunas, tratamientos contra la COVID-19 o de reactivos para hacer PCR.

Para Compromís el objetivo de esta iniciativa es conseguir favorecer la consecución de la inmunidad mundial, reto para el cual hay que acelerar la vacunación en todo el mundo. Según explica el grupo, “Las vacunas que han sido desarrolladas se han conseguido gracias al dinero público, pero las farmacéuticas ejercen sus derechos de patente para vender las vacunas al mejor postor. Si el estado español sufre dificultades con el acceso a las vacunas, estas todavía son más numerosas en los países menos desarrollados. Apoyamos la propuesta de India y de Suráfrica de priorizar salvar vidas humanas en todo el mundo y a la que ya se han adherido más de 100 estados de la OMC.”

Por último, ha destacado la apuesta del pleno de Paiporta por el acceso global y la transparencia para facilitar la producción a gran escala de la mano de los poderes públicos. “Poner las vacunas al servicio de todas, solo superaremos esta crisis cuando todos los países estén inmunizados.”