El grup ha presentat una moció per tal que siga debatuda en el pròxim Plenari municipal ordinari

El Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament de Paiporta ha presentat una moció per al Plenari ordinari d’Octubre en la qual es demana la declaració de l’Emergència Climàtica al municipi i l’adopció de diversos compromisos i objectius per part de l’Ajuntament. La moció incideix en aspectes com els gasos d’efecte hivernacle, les energies renovables, o el consum responsable i de proximitat.

En paraules de Pep Val, portaveu de Compromís i regidor d’Urbanisme i Medi Ambient, “durant la passada legislatura vàrem invertir a Paiporta 800.000 euros en mesures contra el canvi climàtic, però aquesta moció va un pas més enllà per a prendre consciència de la situació en què ens trobem com a planeta i com a societat, i incidir en eixe debat a Paiporta”.

Val ha explicat que “per a aquesta legislatura ja en teníem programats diferents projectes apostant per l’energia renovable i l’autosuficiència energètica als edificis municipals, però l’episodi de gota freda de les últimes setmanes ens ha reafirmat més en la necessitat de portar al Ple aquesta moció com més aviat millor. Els fenòmens climàtics extrems seran cada colp més habituals en un planeta cada vegada més afectat, i és la nostra responsabilitat respondre ja davant aquesta emergència”.

A més, Val recorda que  els nostres ecosistemes i la seua protecció “no poden ser una qüestió secundària, sinó un punt central del debat polític i això ho hem tingut clar a Compromís des del principi i ho hem demostrat des del govern, malgrat els atacs de partits curtterministes i populistes que encara no han comprés l’emergència en la qual ens trobem”. Tal com assenyala, “no hi ha pla B respecte al canvi climàtic, i la conscienciació ha d’arribar des de tots els àmbits, també el local”.

La moció, que serà debatuda i votada pel Plenari, planteja la necessitat d’assumir compromisos més ambiciosos respecte a les polítiques que influeixen en el medi ambient, així com treballar per a informar i formar a la població sobre la greu situació en què ens trobem immersos. La proposta recull objectius relacionats amb l’impuls de les energies renovables, l’eliminació de les emissions de gasos d’efecte hivernacle, el foment d’un consum responsable, sostenible i de proximitat, l’adaptació del municipi a la nova situació climàtica i els seus fenòmens extrems, o la participació de la ciutadania en tot aquest procés, entre altres.