• Compromís per Paiporta s’uneix a les propostes del Grup Municipal de Compromís a l’ajuntament de València presentant més de 300 al·legacions a la revisió del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU)

El Grup Municipal Compromís lamenta que “des de l’Ajuntament de Paiporta l’equip de govern del PP no haja presentat cap al·legació a la reconversió de més de 700.000 metres quadrats d’horta en sol urbanitzable per a zona industrial i terciària just al costat del nostre terme”.

La revisió del PGOU no té en compte documents bàsics com el “Llibre Verd de sostenibilitat urbana i local en l’era de la informació” del Ministeri de Medi Ambient de 2012, ni la Llei de Mobilitat de la Comunitat Valenciana (2011), ni el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (2013), ni l’Estratègia Valenciana front al Canvi Climàtic (2013). Tots ells documents d’institucions, algunes de rang superior a l’Ajuntament, que expliciten la necessitat de donar preferència al transport públic front al privat en els municipis.

Per a Compromís resulta “incompatible” que “la revisió simplificada del PGOU de València pretenga posar en valor aquells aspectes que fan de València una ciutat única i diferent, en particular, els excepcionals i singulars actius ambientals amb els que compta, com l’Horta, l’Albufera, les seues platges i el patrimoni cultural que constitueix una de les seus principals senyes d’identitat. (Llibre 1 punt 1 Introducció) i al mateix temps pretenga reclassificar 415 Hectàrees d’horta”.

Compromís per Paiporta ha presentat este dimarts per registre d’entrada en l’oficina UNICA de l’Ajuntament de Paiporta les al·legacions arreplegades en la campanya.

Paiporta, 25 de febrer de 2015