EL PLA D’AJUST ESTAVA CALCULAT PER A UN INTERÉS DEL 5% I JA HA PUJAT FINS EL 6’5%, EL QUE SUPOSARÀ PAGAR MIG MILIÓ D’EUROS EXTRES

L’Ajuntament de Paiporta va aprovar dimarts un préstec per valor de 4’8 milions d’euros per pagar les factures pendents amb proveïdors, una xifra que   Compromís per Paiporta va qualificar “d’escandalosa” quan es van traure a la llum eixes factures. Cal recordar que entre el muntant hi havia un bon grapat de factures de les televisions i ràdios en les que l’alcalde Vicente Ibor participa habitualment, així com altres a empreses d’assessorament en comunicació.

Compromís per Paiporta va votar en contra d’aquest préstec donat que “l’equip de govern del Partit Popular no va voler assumir la responsabilitat de la mala gestió feta durant els anys de mandat i ara anem a pagar 2 milions d’euros d’interessos per eixa pèssima gestió”, ha manifestat la portaveu del grup Isabel Martín.

Martín també va advertir en el ple que el Pla d’Ajust presentat per l’equip de govern fa poc més d’un mes és irreal, ja que “es va calcular amb una previsió d’interès del 5’19% i ara la prima de risc ha situat l’interès a més del 6’5%”. Açò, tal i com expliquen des de Compromís “suposarà un desfase de mig milió d’euros més”. Martín va preguntar a Ibor i el seu equip “d’on van a traure eixe mig milió d’euros més?, de quina partida van a retallar o quin impost més van a augmentar?”, però com és habitual no va obtindre cap resposta.

Des del grup Compromís també han criticat que la concertació de crédit es vaja a fer amb els bancs: Santander, Caixabanc, BBVA i inclús Bankia “les grans entitats que ens han dut a esta situació van a ser les grans beneficiades, en lloc de fer-ho amb les xicotetes caixes i la banca ètica”.

Paiporta, 16 de maig del 2012