L’Ajuntament de Paiporta s’ha adherit al Manifest per un Finançament Just per a la Comunitat Valenciana. El document, que es pot consultar en el següent enllaç, exigeix al govern d’Espanya “una reforma immediata del sistema de finançament autonòmic que possibilite als valencians disposar d’uns serveis públic fonamentals de qualitat, i permeta l’exercici de les competències pròpies i arribar, com a mínim, a la mitjana de finançament per habitant del conjunt de les comunitat autònomes”.

Així mateix, també reclama “el reconeixement del dèficit de finançament acumulat, xifrat almenys en 12.433 milions d’euros des de 2002 a 2013”, l’anomenat ‘deute històric’, i l’execució per part de l’Estat d’unes inversions en infraestructures equiparables, com a mínim, al pes poblacional de la Comunitat Valenciana, i compensar la insuficiència inversora dels últims anys.

Amb la signatura d’aquest manifest, que fou aprovat per tots els grups polítics amb representació a Les Corts a principis del passat mes d’octubre, i altres activitats ja celebrades i programades per al futur, es pretén mobilitzar a la societat valenciana per reclamar un finançament just de banda de l’Estat central.