La localitat se suma a la crida del Consell per a convertir la Comunitat Valenciana en un lloc d’arribada per a les famílies

L’Ajuntament de Paiporta ha decidit este dijous convertir esta localitat en municipi d’acollida dels refugiats sirians i de diverses nacionalitats que es troben en les fronteres dels països de l’Est d’Europa. L’Ajuntament se suma així a la iniciativa del Consell de convertir la Comunitat Valenciana en territori d’acollida de refugiats més enllà de les quotes acceptades pel Govern Espanyol.

La localitat es posa a disposició d’aquelles institucions i entitats que necessiten qualsevol tipus d’ajuda, i ja ha començat a recollir sol·licituds de persones per a crear una xarxa de famílies acollidores.

Així mateix, ja han començat els contactes amb entitats locals que puguen ajudar en esta tasca solidària. La localitat estudia també quins espais municipals es poden cedir o habilitar per a acollir als refugiats, si foren necessaris.

L’alcaldessa de Paiporta, Isabel Martín, ha explicat este divendres que les institucions “no ens podem quedar únicament en una declaració institucional, ja que la situació és d’emergència per a milers de persones víctimes de guerres generades precisament pels països occidentals”.

L’equip de govern de Paiporta se suma a la crida del consell en el sentit d’anar més enllà de les quotes marcades per la Unió Europea, ja que “les vides de les persones no es poden mesurar en quotes ni poden dependre d’elles”, ha assenyalat Isabel Martín.

Al mateix temps, s’informa a la població de que en breu s’establiran els mecanismes necessaris per a crear la xarxa de famílies acollidores i es donaran instruccions precises sobre la manera de sumar-se a esta xarxa solidària.