• Compromís es compromet a fer de Paiporta “municipi lliure de desnonaments”

Compromís per Paiporta ha incorporat al seu programa de govern les peticions que des de la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques els han fet arribat per tal “d’aturar els desnonaments i trobar solucions als casos de famílies desnonades sense alternatives habitacionals”.

Entre les propostes que Compromís posarà en marxa de manera urgent estan les de “facilitar l’habitatge a famílies desnonades a través de vivendes de lloguer social, garantir el subministrament d’aigua i llum, i crear un Servei Municipal que col·labore amb la PAH per oferir a les famílies en procés de desnonament el degut assessorament legal”.

Compromís també establirà mesures fiscals, com penalitzar les vivendes buides en mans dels bancs a través de l’IBI i cobrar la plusvàlua a les entitats bancàries amb caràcter retroactiu fins l’any 2010 d’aquelles vivendes que hagen obtés per execució hipotecària, tal i com estableix la llei.

La candidata de Compromís a l’alcaldia, Isabel Martín, ha manifestat que “el primer que farem si governem serà reunir-nos amb les entitats bancàries per tal d’instar-les a paralitzar els desnonaments”, en eixe sentit Martín ha insistit en que “l’Ajuntament de Paiporta no treballarà amb aquelles entitats que continuen deixant sense sostre a les famílies del nostre poble”.

Isabel Martín també ha deixat clar que “no deixarem que la policia municipal participe en cap llançament per tirar a la gent de la seua casa” i ha corroborat “si governem farem de Paiporta un poble lliure de desnonaments”.

Compromís ha col·laborat tots estos anys amb la PAH i amb famílies del municipi que necessitaven assessorament legal en matèria hipotecària, fins i tot han aconseguit obtindre algunes dacions en pagament.

Paiporta, 18 de maig de 2015