El president del port acompanyat pel seu advocat (Vicente Ibor)

Els quasi vint anys de governs del PP a la Generalitat Valenciana ens han portat a l’esperpèntica situació actual: més de 100 dirigents del PP valencià imputats; i al seu costat, una xarxa clientelar de quasi 300 funcionaris, empresaris i familiars implicats.

Tota aquesta fauna presumptament corrupta, per sort, va entrant a poc a poc a les presons després d’anys gaudint de la cobertura del seu partit (PP); i de la justificació dels seus companys.

El finançament il·legal, la caixa B, els sobres, la Gürtel, els papers de Bárcenas, el cas Brugal, els escàndols i forats comptables de Cooperació, Nóos, Over Márketing, Terra Mítica, Canal 9, l’Ivex … demostren que gran part del PP ha estat estafant-nos durant dècades.

Entre aquestes polítiques miserables que confonen l’interés individual amb els interessos generals, es reconeixen persones desgraciadament massa properes, com el nostre alcalde, Vicente Ibor.

Candidat frustrat a les altes esferes, no renuncia a «fer com fan» els seus companys de partit en altres municipis, en la Generalitat, … Per això té a sou la meitat de l’equip de govern des de 2007. Per això contracta a dit el seu amic i advocat Prieto Palazón (que des de 2007 ha cobrat més de mig milió euros); per això manté gent de la seua confiança en l’equip de comunicació; per això es gasta milers d’euros en el BIM municipal (àlbum de fotos personal); per això té fotògraf i xofer particulars… I tot a compte de la nostra butxaca.

Ara, amb un PP en caiguda lliure, Ibor trau el manual de perpetuació i comença a baixar impostos per al proper any electoral. Es gasta els nostres diners per a contar-nos romanços però no diu que el seu govern entrà a l’ajuntament de Paiporta amb un deute de 4 milions i ara, després d’una nefasta gestió, arrosseguem un deute de 8 milions.

Però no patiu per ell si es queda sense faena després de les eleccions. Ell no ha renunciat a fer d’advocat ni cobrant molt bé de diputat i alcalde. I es dedica a defensar els seus companys del PP que van passant pel jutjats: Blasco (cas cooperació), Aznar (estafa en port de València),… Faena no li’n faltarà i, espavilat com és, no la farà gratis encara que siguen els seus «amiguitos del alma».

Bones festes. I que el 2015 ens porte la política honesta que mereixem.

Grup Municipal Compromís per Paiporta

www.compromispaiporta.org