Isabel Martín Gómez i Josep Val Cuevas, regidors del Grup Municipal Compromís a l’Ajuntament de Paiporta, a l’empar del que disposa la Llei 8/2010, de 23 de juny de Règim Local  de la Comunitat Valenciana així com el RD 2568/ 1986 de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals,  presenten per al seu debat i votació en el Ple les següents esmenes.

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

La liquidació de pressupost dels últims anys deixa en evidència que els drets pendents de pagaments dels tributs i taxes municipals són molt elevats, i bona part d’ells es cobren per via executiva.

Concretament en 2013:

Dels 6.680.214€ de drets reconeguts d’IBI urbana, a 31 de desembre 1.011.089€ estaven pendents de pagament

Dels 1.269.732€ de drets reconeguts de l’Impost de Vehicles de tracció mecànica, 239.271€ restaven per pagar a final d’any.

Creguem que una bonificació als contribuents que paguen els seus tributs i taxes de manera domiciliada (i per tant avançada respecte als que ho fan per finestreta l’últim dia), podria repercutir en una major recaptació, i per tant augment de la liquiditat, de l’Ajuntament.

Aquesta mesura es ve aplicant en altres municipis de la comarca amb resultats positius.

Per tot açò, i considerant el Reial decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (TRLRHL), proposem al ple de l’Ajuntament la següent

ESMENA

1.- ESMENA D’ADICIÓ AL DICTAMEN DE LA COMISSIÓ D’HISENDA I ADMINISTRACIÓ GENERAL SOBRE CALENDARI FISCAL 2015

Proposem afegir al punt SEGON:

SEGON.- CALENDARI FISCAL 2015 – PAGAMENT PER DOMICILIACIÓ

“Els contribuents que hagen domiciliat en compte o llibreta el pagament del tribut tindran una bonificació del 5% sobre l’import total del tribut.

Aquesta bonificació serà anul·lada en cas de devolució del rebut bancari, passant l’import total del tribut a pagament per procediment de constrenyiment.”

Paiporta a 30 d’octubre de 2014

Isabel Martín Gómez                                              Josep Val Cuevas

Portaveu G.M. Compromís Paiporta                      Vice-Portaveu G.M. Compromís Paiporta

AL PLE DE L’AJUNTAMENT DE PAIPORTA