• Compromís demana responsabilitats per l’acte i demana a l’equip de govern que investigue la intencionalitat d’esborrar els quatre murals realitzats en 2009.

Membres de Compromís per Paiporta van adornar-se este dimarts que els murals realitzats per la “Plataforma per la convivència” al 2009 han estat totalment tapats.

Tot i que en la comissió d’urbanisme el regidor de Compromís, Pep Val, va preguntar per tan greu agressió ningú va saber qui havia sigut el responsable, de fet la tinent d’alcalde i presidenta de la comissió d’urbanisme, Isabel Chisbert, “no estava ni assabentada dels fets”, tal i com ella mateixa va reconèixer en la comissió.

Segons han pogut esbrinar des de Compromís, el mur es va pintar el dia d’abans, dilluns.

La Plataforma per la Convivència es va crear a Paiporta en el mes de gener de 2009, després de l’assassinat de Carolina Planells i els intents posteriors de l’extrema dreta d’aprofitar el dolor de veïns i veïnes del municipi.

La Plataforma per la Convivència que va comptar amb el suport de partits polítics, associacions de mares i pares de les escoles, i associacions culturals, musicals i esportives del poble, pretenia apuntalar, en època de crisi, els valors i pilars bàsics de la nostra societat, basats en la solidaritat entre les persones, les interrelacions i la cultura compartida.

A més de la redacció d’un manifest de la Plataforma va acordar realitzar activitats de convivència i jornades de participació, entre d’ells, al maig del 2009 es realitzaren quatre murals que l’Ajuntament va autoritzar fer en el mur de camp de futbol El Palleter.

En l’activitat participaren moltes persones dels diferents col·lectius que formaven la Plataforma per la Convivència però especialment acudiren artistes plàstics i estudiants de belles arts que aconseguiren que el mural inicial es convertira en quatre murals amb diferents expressions plàstiques i amb un missatge comú: “la diversitat ens enriqueix”.

Des de l’any 2009 els murals han estat respectats i s’han conservat en perfectes condicions sense cap problema, traslladant un missatge positiu a totes les persones que passaven per eixa zona.

Des de Compromís reclamen “responsabilitats” i demanen a l’equip de govern “explicacions” per tal de saber “amb quin permís comptaven els responsables per poder pintar damunt dels murals”.

Per a Compromís, “aquest acte és especialment greu i irreparable” a més consideren que “és molt sospitós que de tot el mur del camp de futbol sols s’haja pintat damunt dels murals” cosa que els fa pensar que “a ‘algú’ li molestava el significat dels murals”.

Compromís espera que l’equip de govern done totes estes explicacions en el proper ple ja que en la comissió no sapigueren donar-las, (tot i que l’equip de govern sempre els recrimina que és en les comissions on s’han de tractar els temes).

Paiporta, 22 de gener 2014