Isabel Martín Gómez i Josep Val Cuevas, regidors del Grup Municipal Compromís a l’Ajuntament de Paiporta, presenten per al seu debat i votació en el Ple la següent:

MOCIÓ

Els últims anys hem vist com la situació de l’educació i formació permanent a Paiporta ha anat en detriment com a conseqüència de les actuacions unilaterals realitzades pel govern municipal del Partit Popular: minoració pressupostària,  acomiadament de professorat,  demandes educatiu-culturals  i sòcio-formatives sense atendre….

Estes actuacions han sigut lesives per a la ciutadania en general i molt especialment per les persones joves, les persones majors i les dones, sobretot davant el context laboral en el que ens trobem.

Des de Compromís, i donat que en un futur immediat el nostre poble comptarà amb unes noves infraestructures que albergaran l’Escola d’Adults Municipal,  requerim  i  instem al govern municipal per a que, per al proper curs 2013-2014 i amb caràcter d’urgència, fique en marxa mesures que garantisquen el dret a l’educació permanent de la població jove i adulta de Paiporta.

Per tot això, proposem al Ple els següents,

ACORDS

PRIMER.

– Planificar i executar un increment de les places actualment ofertades per tal de poder atendre les demandes i interessos formatius de la població jove i adulta paiportina, programant i emprenent un increment dels estudis actuals de manera especial en els ensenyaments bàsics  i per tant:

• Ampliar l’oferta formativa d’ensenyances de primer i segon cicle de GES.
  • Augmentar l’oferta formativa amb programes formatius relacionats amb la incorporació d’altres estudis:

– Preparació de les proves d’accés a la formació professional, grau mitja i superior.

– Preparació de les proves d’accés a la universitat per a majors de 25 anys.

SEGON.- Que s’augmente de manera immediata la partida pressupostària corresponent per fer front a les despeses que se deriven de la posada en funcionament de la proposta anterior.

Paiporta, 6  de juliol  2013.