Durant els últims quatre anys el Partit Popular de Paiporta ha anunciat ”a bombo i plateret” la immediata construcció del col·legi Rosa Serrano. En aquest període dos consellers, Font de Mora i Ciscar i l’actual Consellera d’Educació Mª José Català, ens han mentit de manera escandalosa i el nostre alcalde ha fet de transmissor de totes les seues mentides; unes mentides que de tant repetir, se les creien fins i tot ells.

Cada vegada que se’ls demanava explicacions es donava la casualitat que havien tingut, aquella mateixa setmana, una reunió amb representants de la Conselleria d’Educació que els asseguraven que la construcció de la nova escola era una qüestió de setmanes.

Així, quatre anys, mes darrere mes. Conversa darrere conversa. Entretant, l’alumnat i les famílies aguantant una situació insostenible; patint les condicions precàries d’unes instal·lacions “provisionals” inicialment però que sembla que es convertiran en definitives per a tota una generació de criatures, que no hauran conegut una escola preparada amb les necessitats més bàsiques: parets, gimnàs, aules específiques, patis…

La greu situació del col·legi Rosa Serrano començà en el curs 2006-2007. I amb aquest curs serà el cinquè any en el qual tota l’educació s’imparteix exclusivament a l’interior de caixes prefabricades: els barracons.

En el llarg camí de les reivindicacions de les famílies, els representats de mares i pares van proposar a l’alcalde que es canviara el projecte de Centre Cultural per la construcció del nou centre educatiu. Compromís i els altres grups vam donar suport a la proposta.  El Partit Popular hi va votar en contra sense massa argumentacions.

I enguany tampoc hi haurà nova escola. La Consellera ja ho va manifestar a principi de curs i així queda reflectit en els pressupostos de la Conselleria d’Educació per a l’any 2013. A pesar que el grup parlamentari de Compromís a les Corts va proposar una esmena als pressupostos per a la construcció del col·legi Rosa Serrano (i de tots els “Rosa Serrano” pendents al País Valencià), el Partit Popular va votar-hi en contra també sense entrar en arguments.

I ara, després de dos anys d’enganys i mentides, després de repetir fins a la sacietat el discurs fals i demagògic dels seus companys de Conselleria, el Partit Popular de Paiporta decideix pegar volantada  i –si vaig dir ase, dic bèstia– de colp i  volta canvia la seua estratègia i ara ens volen fer creure que ells també «han sigut enganyats»!.

Com és possible tanta hipocresia? Com és possible tanta cara dura? Si és així, realment, com tenen la vergonya de voler seguir representant-nos?. Per què no dimiteixen per  coherència personal?

No ho faran. No ho fan mai. Però nosaltres no podem deixar-nos enganyar més. Hem de recordar avui que el Partit Popular ha sigut i és el responsable directe de la política educativa del nostre País en els últims 17 anys. Hem de recordar avui i demà que és responsabilitat del Partit Popular la situació greu del sistema educatiu del nostre País.

I ara volen encapçalar les protestes i la indignació de totes les persones afectades i també d’aquelles que sempre hem lluitat per una educació pública i amb qualitat?

Com és possible tanta hipocresia? Com és possible tanta cara dura? Que faran ara? Una cara de BIM per a la foto i santes pasqües? Ja ens imaginem els peus de foto del pròxim BIM: «El senyor alclade i el senyor regidor d’educació manifestant-se per l’educació…». Buf!

El canvi necessari

El drama de l’escola  Rosa Serrano no és únic. Hi ha, desgraciadament, més de 800 barracons repartits per la nostra geografia. El govern valencià s’ha gastat més de 100 milions en els últims 10 anys en el pagament de lloguer per barracons.

És evident que el govern valencià ha de canviar la seua política educativa i apostar per l’ensenyament públic augmentant les inversions; però aquest govern no vol.

És evident que cal un calendari de prioritats en la eliminació dels barracons dels centres públics, i que en eixa llista el Rosa Serrano ha d’estar dels primers.

És evident que cal un gir de 90 graus en la política educativa i és evident que el PP no el farà.

El que faran l’alcalde Ibor i el seu regidor Alejandro Gutiérrrez? Paraules i fotos. Fotos i mentides. Qui es creu ja que amb visites a despatxos solucionaran res? I amb esmorzars, pidolant influències, amb fotografies submises al costat dels imputats per corrupció del PP a la porta dels jutjats? No. Mai. I eixa és l’estratègia dels nostres representants locals!

No. Estem ben segurs que el “tracte de favor” que pidolen a força de submissions vergonyoses i indignes; el tracte caciquil i rastrer que tant practiquen els nostres regidors i l’alcalde no conduirà a cap banda. No aconseguiran res de res. I el poble de Paiporta menys encara. Tal i com estan ara mateix les coses, el futur de la construcció del Rosa Serrano i el futur de l’educació al poble i al nostre País està lligat a un canvi radical de la política educativa del PP. I no esperem que Ibor siga el motor que la provoque.

Paiporta, 11 de febrer de 2013

Compromís per Paiporta