En els últims mesos hem vist com desenes de famílies de Paiporta han sigut desnonades de les seues vivendes, després que les entitats bancàries executaren les hipoteques que tenien contractades amb ells, al no haver pogut fer front al pagament de les mensualitats a causa de la situació econòmica.

En molts casos, després de l’execució de la hipoteca i el desnonament, les famílies inclús han hagut de continuar pagant deute, el que els ha deixat a més en alt risc d’exclusió social.

Aquest fet està tenint conseqüències dramàtiques per al conjunt de la societat i per a les famílies que veuen que, mentre les entitats financeres reben ajudes milionàries per a fer front a la crisi amb diners que ixen dels impostos que paguem entre tots, esta mateixa valoració de la gravetat de la crisi no se li aplica a la ciutadania. Es rescata a la banca en lloc de rescatar a les persones.

És inassumible també que l’Ajuntament on paguen els seus impostos estes persones, continúe treballant amb les entitats bancàries que els ha deixat al carrer i en la misèria.

Per això en un acte de solidaritat i de pressió, i tal i com ja han fet altres ajuntaments sensibilitzats amb la problemàtica social dels desnonaments, l’Ajuntament de Paiporta hauria de deixar de treballar amb les entitats que participen en esta barbàrie i fer tràmits només amb aquelles que no estiguen efectuant desnonaments.

Pel que s’ha dit amb anterioritat, el nostre grup municipal presenta les següents propostes d’acord:

ACORDS

PRIMER.- Donar ordre als departaments econòmics d’aquest ajuntament perquè deixen de treballar amb aquelles entitats bancàries que estiguen realitzant desnonaments.

SEGON.- Traslladar aquest acord a les entitats bancàries del municipi, així com a la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques.

Paiporta a 18 de novembre de 2012