Isabel Martín Gómez i Josep Val Cuevas, regidors del Grup Municipal Compromís a l’Ajuntament de Paiporta, a l’empar del que disposa la Llei 8/2010, de 23 de juny de Règim Local  de la Comunitat Valenciana així com el RD 2568/ 1986 de 28 de novembre, pel que s’aprova el Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals,  presenten per al seu debat i votació en el Ple la següent:

MOCIÓ

És una realitat que hui en dia, les dones, com a col·lectiu, tenen encara moltes dificultats per fer valdre els seus drets i han de superar molts més obstacles per incorporar-se al món laboral així com promocionar-se professionalment, també per conciliar la seua vida personal, familiar i professional. Les dones, en general, assumeixen una doble jornada laboral, tenen cura dels fills i les filles i de la gent gran, perceben salaris més baixos, pateixen situacions d’assetjament sexual, tenen problemes de salut específics i, malauradament, moltes són víctimes de múltiples formes de violència masclista.

És per això necessari que les administracions públiques fiquen en marxa polítiques d’igualtat que vagen més enllà d’organitzar una setmana de la dona i de llegir un manifest el 8 de març.

Des de Compromís considerem que les administracions, i en particular el nostre Ajuntament, han de liderar projectes de promoció de les dones i de defensa dels seus drets, mitjançant projectes, actuacions i activitats encaminades a assolir la plena igualtat de gènere i a fer visibles les dones en tots els àmbits de la societat.

És per tot açò que proposem al Plenari de l’Ajuntament de Paiporta l’adopció dels següents

ACORDS

PRIMER.-  Creació de la  CONSELL MUNICIPAL DE LA DONA  que dinamitze les polítiques d’igualtat esmentades en l’exposició de motius. Serà  un  òrgan  de  participació  que  té  caràcter  consultiu  i  d’assessorament  als diferents  òrgans  de  l’Ajuntament  en  matèria  de  dones  i  igualtat  de  gènere, entenent la necessitat que l’enfocament de gènere siga un principi de treball transversal en la intervenció municipal.

SEGON.– El Consell Municipal de la Dona fomentarà la participació ciutadana i en particular la participació  i coordinació  del  teixit  associatiu  dins  l’àmbit  de  les  dones  i la igualtat de gènere, promovent una relació fluida entre l’Ajuntament i el teixit associatiu i agents socials implicats.

TERCER.- El Consell Municipal de la Dona s’adscriu a la Regidoria de Benestar  Social  com a impulsor de les polítiques d’igualtat a l’entitat municipal.

QUART.- S’impusarà un  grup de treball per a redactar un Reglament del Consell Municipal de la Dóna  amb els objectius, la seua  composició i el seu funcionament.

CINQUÉ.- Donar a conèixer aquest iniciativa a les entitats i associacions del municipi, així com a la resta de la població per mitjà de la web municipal i del BIM.

Paiporta a 5 de març  2012

Isabel Martín Gómez                                                    Josep Val Cuevas

Portaveu G.M. Compromís Paiporta                      Vice-Portaveu G.M. Compromís Paiporta

AL PLE DE L’AJUNTAMENT DE PAIPORTA